Om U GOT LEAD

Hvad og hvorfor?

U GOT LEAD er et effektivt digitalt værktøj, der gør det muligt at lave skrabespilskampagner direkte på jeres webshop eller hjemmeside samt holde styr på outputtet. Det er bl.a. muligt, fordi der i kampagnepakkerne hos os er direkte integration med en e-mail marketingplatform og opfølgning på data på tværs af kanaler.

Disse aspekter er vigtige for jeres markedsføring, fordi markedet hver dag er en slagmark, hvor I og jeres konkurrenter kæmper om forbrugernes opmærksomhed. Her sakker man bagud, hvis ikke man formår at levere og eksekvere en marketingstrategi, der engagerer og er relevant for forbrugerne. På den måde er U GOT LEAD med til at skabe og vedligeholde kunderelationer. Det kunne godt lyde som et finurligt element, men trods ordlyden er det et gennemtænkt og effektivt marketingtiltag, der for virksomheder kan fungere eminent til indsamling af nye leads og dermed nye potentielle kunder. Derfor oplever vi, at flere og flere brands samt både større og mindre virksomheder i stigende grad benytter sig af disse digitale værktøjer som en prioritet i marketingstrategien.

Gamification

Konceptet bag U GOT LEAD bygger på begrebet gamification. Det er et forholdsvist nyt begreb, så vil du vide endnu mere om, hvorfor du kommer til at opleve succes med lige præcis dette? Så læs med her.

Gevinster

Et af de vigtigste elementer ved U GOT LEAD er gevinsterne. Uden dem får du ikke succes med din indsats. Er du i tvivl om, hvor du skal starte, hvor mange gevinster du skal have, eller mangler du lidt inspiration? Så læs med her.

U GOT LEAD er et resultat af en stigende brug af gamification-redskaber i forbindelse med online markedsføring. Ultimativt betyder det, at jeres forretning kombinerer leadgenerering med skrabespil og på den måde indsamler leads, der har udvist relevant interesse for jeres virksomhed på grund af jeres præmie- og trøstepræmieudvalg, der er aktuelt for dem som målgruppe. Fordelene ved gamification er mange, og med U GOT LEAD som en del af jeres marketingstrategi vil det fordelagtigt øge salg, skabe leadgenerering og trafik til websites og webshops, mens det samtidigt er cost-effektivt og leverer høje konverteringsrater.

Hvorfor skal man prioritere leadgenerering?

E-mail marketing er en gammel kending, som både bliver undervurderet og tilsidesat af andre nye, spændende muligheder. Det er der umiddelbart ingen grund til, da e-mail marketing gang på gang viser sit værd! Bruges værktøjet korrekt, kan du skabe en personlig kontakt til dine læsere og potentielle kunder, hvilket medvirker til en stærk loyalitet og en høj ROI. For at få succes med din e-mail marketing kræver det kendskab til og segmentering af din målgruppe, så du altid kan sende det, som er mest relevant til de rigtige læsere.

For at du kan få den nødvendige viden og få allermest ud af din e-mail marketing, bør du derfor sikre dig en stor gruppe læsere. På trods af at e-mail marketing er en populær og velkendt platform, så er der ikke meget ved at sende ud til et par hundrede læsere. Du bør derfor altid sørge for at få nye, friske læsere, samtidig med at du sørger for at pleje de eksisterende. Forbrugerne er blevet mere og mere kritiske over for, hvad de modtager i indbakken, hvilket gør, at man altid vil have et naturligt frafald på ens nyhedsbrevsliste, og selvom man måske har en tilmeldings-pop-up (muligheden for at tilmelde sig nyhedsbrevet i forbindelse med, at man køber noget), så er det bare ikke altid nok. Netop derfor er gamification af leadgenerering på vej frem, og noget vi ser mere og mere af. Uanset om man er helt ny inden for e-mail marketing, om man er en garvet spiller eller måske et sted lige midt imellem, så er en U GOT LEAD-kampagne med til at kickstarte ens e-mail marketingindsats.

Kan et digitalt skrabelod gøre det alene?

Det hurtige svar på dette spørgsmål er nej. Det kan det ikke. Både under og efter en U GOT LEAD-kampagne er det essentielt for resultatet, at man ikke tror, at man kan lave et skrabelod samt sætte det i gang, og alle så helt af sig selv finder frem til det. Samtidig er det også vigtigt, at man ikke samler en masse nye, friske leads og ikke tager sig af dem samt plejer dem fra dag et af. Alt dette kræver arbejde på tværs af forskellige markedsføringskanaler.

Skrabeloddet bliver implementeret på din side, men hvis man ikke gør sig nogen overvejelser om, hvordan man bedst muligt kan få et flow af unikke besøgende ind forbi spillet, så vil man ikke opnå det ønskede resultat. Facebook er lige nu den skarpeste kanal i forhold til at lede trafik ind på spillet. Det er en platform, hvor alle er kendte og fortrolige med konkurrencer, og deres værktøjer til at fastsætte målgrupper vil til hver en tid give det bedst mulige fundament for at komme i mål med sin skrabelodskampagne.

Undervejs vil man løbende få tilmeldingerne ind på ens nyhedsbrevsliste, og det er meget vigtigt, at de ikke bare ligger der. Er man ny indenfor e-mail marketing, skal man have oprettet en liste og lavet en velkomstmail, der byder velkommen og viser ens engagement til læseren. Man skal også begynde at sende kampagner afsted, selvom man ikke har så mange at sende til. Den type leads, der kommer igennem en konkurrence, kan være svære at holde på, og samler man dem ind uden at aktivere dem efterfølgende, bliver de inaktive, og man får ikke gang i dem igen. Er man allerede i fuld gang med at sende nyhedsbreve afsted, skal de nye leads med i loopet så hurtigt som muligt. Man bør stadig lave en velkomstmail til dem, der tilmelder sig igennem spillet, så de føler sig tilpas og velkommen, inden man sender det første nyhedsbrev. Det er også en fremragende måde at skille fårene fra bukkene, da der altid vil være nogle, der tilmelder sig og hopper fra, så snart de ikke har vundet. Ved at lave en velkomstmail slipper man for at bruge kræfter på dem i ens markedsføring, men sluser dem ud, inden man sender det første nyhedsbrev.

Vi bruger cookies til at sikre, at vi giver dig den bedste oplevelse på vores hjemmeside. Læs mere