Leadgenerering er meget vigtig fordi man har brug for flere leads / kundeemner, hvis man vil have succes med e-mail marketing. Leadgenerering kan være altafgørende for en virksomheds succes. Der kan være optimering af ens leads på flere parametre end bare kampagner. Kampagner menes der en gamification kampagne, tilmeldings popup med 10% rabat eller anden slags kampagne. Det er på hele ens hjemmeside der kan optimeres med leadgenerering.
- Formår man at indhente alle de data man kan?
- Er ens tilmeldningsformularer optimeret?
- Appellere de overhovedet til kunden? Indhenter du en permission ved checkout flow?
Det viser sig at jo tættere kunden kommer på et køb jo mere villig er de til at afgive en permission. En anden ting der er vigtigt at huske på, Leadgenerering og e-mail marketing hænger sammen. Uden leads ingen e-mail marketing. E-mail marketing bliver ofte overseet som en effektiv marketing kanal, men det er den faktisk. En lead genereres når der bliver indhentet permission fra enten en popup, tilmeldningsformular , eller i forbindelse med et checkout flow.