Leadgenerering er en måde at indsamle leads på, så man kan bruge dem til email marketing. Leadgenerering kan være med til at øge ens nyhedsbrevslister. E-mail marketing er en marketingkanal, som virkelig opnår gode resultater, hvis man forstår at udnytte dens potentiale. Alle virksomheder burde optimere deres leadgenerering på alle deres platforme, så der bliver tilmeldt flere til ens e-mail marketing platform.
Leadgenerering er meget vigtig fordi man har brug for flere leads / kundeemner, hvis man vil have succes med e-mail marketing. Leadgenerering kan være altafgørende for en virksomheds succes. Der kan være optimering af ens leads på flere parametre end bare kampagner. Kampagner menes der en gamification kampagne, tilmeldings popup med 10% rabat eller anden slags kampagne. Det er på hele ens hjemmeside der kan optimeres med leadgenerering.
Det viser sig at jo tættere kunden kommer på et køb jo mere villig er de til at afgive en permission. En anden ting der er vigtigt at huske på, Leadgenerering og e-mail marketing hænger sammen. Uden leads ingen e-mail marketing. E-mail marketing bliver ofte overseet som en effektiv marketing kanal, men det er den faktisk. En lead genereres når der bliver indhentet permission fra enten en popup, tilmeldningsformular , eller i forbindelse med et checkout flow.